24. 09. 2020.

Međunarodni mjesec školskih knjižnica – Put do zdravlja i dobrobiti

Listopad je Međunarodni mjesec školskih knjižnica, godišnja proslava školskih knjižnica širom svijeta. Pronađite načine na koje možete voditi proslavu, sudjelujte i zagovarajte važnost školskih knjižnica te knjižničara i učenika koji ih čine izvrsnima!

 

Kako biste mogli na vrijeme planirati aktivnosti za školsku godinu 2020./2021., nemojte zaboraviti na listopad i proslavu Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica.

Tradiciju slavljenja školskih knjižnica započela je 1999. godine bivša predsjednica Međunarodne udruge školskih knjižničara (International Association of School Librarianship) Blanche Wools sa Svjetskim danom školskih knjižnica. Zbog potrebe za fleksibilnošću, 2008. godine proslava je prerasla u Međunarodni mjesec školskih knjižnica kako bi knjižnice diljem svijeta mogle odabrati dan u mjesecu koji najbolje odgovara njihovim potrebama. Za vrijeme ovog mjeseca školske knjižnice mogu odabrati dan, tjedan, ili cijeli mjesec koji će posvetiti proslavi značaja svoje knjižnice.

Hrvatska udruga školskih knjižničara, kao aktivna članica Međunarodne udruge školskih knjižničara, od samog početka sudjeluje u obilježavanju dana/mjeseca školskih knjižnica. Na proslavu školskih knjižnica pozvani su svi školski knjižničari bez obzira na članstvo.

 

U nastavku pročitajte pismo Ramandeepa, voditeće osobe projekta Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica:

Međunarodni mjesec školskih knjižnica 2020.

Međunarodni mjesec školskih knjižnica (International School Library Month – ISLM) prilika je za školske knjižničare diljem svijeta da odaberu dan, tjedan ili cijeli mjesec u listopadu kako bi obilježili važnost školskih knjižnica i proslavili sve što one predstavljaju.

Tema za 2020. godinu je Put do zdravlja i dobrobiti. Temelji se na trećem UN-ovom cilju održivog razvoja Zdravlje i dobrobit. Ove godine pozivamo sudionike da promisle i proslave vezu između knjiga, čitanja, školskih knjižnica, zdravlja i dobrobiti. Odabrali smo temu za koju vjerujemo da će biti dostupna svim našim sudionicima (u dobi od 3 do 20 godina). Pozivamo ih da proslave Međunarodni mjesec školskih knjižnica 2020. sudjelujući u projektima i aktivnostima kako bi istražili i izrazili ovogodišnju temu. Nadamo se da će ISLM 2020. biti predivno kreativna, maštovita svjetska proslava školske knjižnice.

Tim Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica pripremio je brojne aktivnosti u kojima biste mogli sudjelovati, a nesumnjivo ćete imati i vlastitih ideja kako najbolje iskoristiti ovo razdoblje u svojim knjižnicama. Pozivamo vas da se uključite bez obzira na veličinu vaše školske knjižnice.

U obilježavanje Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica mogu se uključiti svi, bilo da ste član IASL-a ili ne, tako da proširite riječ i počnite se pripremati za odličan provod ovog listopada! Sjetite se da možete podijeliti informacije i fotografije vaših aktivnosti u Mjesecu školskih knjižnica na stranici Što se radi u Međunarodnom mjesecu školskih knjižnica (What People are Doing for ISLM) koja će do listopada biti spremna za vaše uratke.

Ukoliko imate pitanja, javite se na islmbookworm2012@gmail.com

Međunarodni tim čini grupa volontera koju je entuzijazam potaknuo da se priključi Organizacijskom odboru Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica koji je uvijek otvoren za nove članove, a posebice iz zemalja koje još uvijek nemaju svoje članove u Odboru. Pozivamo i vas da nam se pridružite i unaprijed se veselimo radu s vama na organizaciji uspješnog i zabavnog Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica.

Srdačan pozdrav,

Ramandeep, voditelj projekta Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica

Vaš tim Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica: Ramandeep (Indija), Breege O’Brien (Irska), Sunita Malekar (Indija), Hosea Tokwe (Zimbabve), Dr. Chhavi Jain (Indija), Francie Ingram (SAD),  Sachiko Takiue (Japan), Abha Singh (Indija), Seema Satti (Indija), and Inez Kinanthi (Indonezija), Claudine Crabtree (Novi Zeland).

Rujan 2020.

Preuzeto sa https://iasl-online.org/ISLM

tekst prevela: Jelena Šaban

Leave a Reply