19. 04. 2013.

Školski knjižničari i knjižnice u novim komunikacijskim i digitalnim izazovima

Jubilarna 25. Proljetna škola školskih knjižničara, sa središnjom temom komunikacija u školskoj knjižnici – ukorak s vremenom, održana je od 14. do 17. travnja 2013. godine u Vodicama u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje.

Na trodnevnom stručnom usavršavanju stručni suradnici knjižničari osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova, njih više od 300 iz cijele Hrvatske,  usavršili su svoja znanja i kompetencije o sadržajima knjižnično-informacijskog obrazovanja i kako ga prilagoditi korisnicima, kroz stručna predavanja, okrugle stolove i radionice poboljšali svoje komunikacijske vještine i upoznali se s mogućnostima razvoja školskih knjižnica i primjerima dobre prakse.

Škola je otvorena kulturno-umjetničkim programom učenika OŠ Smiljevac i Gimnazije Ivana Pavla II iz Zadra, a uvodno izlaganje održao je Vinko Filipović, ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje. Podsjećajući knjižničare na važnost stručnog usavršavanja  usmjerenog prema profesionalnom razvoju, predstavio je rezultate analize postojećeg sustava i potreba za stručnim usavršavanjem odgojno-obrazovnih radnika.

U povodu jubileja, četvrt stoljeća rada Proljetne škole školskih knjižničara, knjižničarka koja je sudjelovala na svim dosadašnjim Školama, Jadranka Groza, prof. i dipl. knjižničarka OŠ „Braća Bobetko“ iz Siska, prezentirala je i podsjetila sve kako je škola nastajala i razvijala se u proteklih 25 godina.

knjiznice2_m Poticajna i edukativna predavanja o tome kako komuniciramo, kako možemo poboljšati komunikacijske vještine i promijeniti vlastite načine komuniciranja, što utječe na naš stav prema osobama s kojima komuniciramo, koji komunikacijski tipovi postoje i što utječe na komunikacijski proces predavanja i okrugle stolove održali su licencirani treneri za razvoj osobnosti i coaching. Prim. dr. sc. Pavao Brajša održao je predavanje o Komunikacijskim bipolaritetima u našim razgovorima, Željko Kostelnik, dipl. oec., predavanje o komunikaciji naslovio je Slušam ali ne čujem!, a Melita Schmitz, prof. i dipl knjižničarka, u predavanju naslovljenom To smo mi, ljudi! kroz nekoliko svjetskih istraživanja prezentirala je kako stav o nečemu ili nekome, i okolnosti u kojima se nešto događa, utječu na naše ponašanje i često rezultira time da činimo suprotno od onoga što kažemo.

knjiznice4_mMr. sc. Dragan Knežević u svom predavanju Komunikacija, dalje od mog nosa, predstavio je četiri različita komunikacijska tipa i upozorio da je komunikacija interakcija kod koje je bitno prepoznati, uskladiti se i prilagoditi osobi s kojom komuniciramo i prilici u kojoj komuniciram. Saznanja s predavanja knjižničarke i knjižničari proširili su i usavršili na okruglim stolovima na kojima se raspravljalo kako komunicirati bez filtera i je li trema saveznik ili neprijatelj u komunikaciji, posebno javnoj komunikaciji te kako je suzbiti i nositi se s njom. Na radionicama, a organizirano ih je pet za knjižničare osnovnih škola i pet za knjižničare srednjih škola, usvojili su i praktična znanja, među ostalim o tome, kako kvalitetnom komunikacijom do uspješne suradnje, koji su to oblici poslovne komunikacije školskog knjižničara, kako vođenje debate može pomoći u vježbanju komunikacijskih vještina i razvijanju kritičkog mišljenja i kako pisanje i čitanje mogu biti jedinstven užitak.

knjiznice5_mVrlo edukativna i informativna predavanja za prisutne knjižničarke i knjižničare održale su profesorica koje su utemeljile ili rade u Centru za stalno stručno usavršavanje školskih knjižničara. O pravima korisnika u digitalnom vremenu govorila je prof. dr. sc. Alka Horvat, Tradiciju i suvremenost knjižničnih zbirki predstavila je Dunja Seiter-Šverko, ravnateljica Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu, o mogućnostima razvoja knjižnice i zadaći NSK-a u Zagrebu u odnosu na podsustav školskih knjižnica izlagala je Veronika Čelić-Tica, a Mira Zovko, viša savjetnica za školske knjižnice Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, predstavila je standarde školskih knjižnica. Također, vrlo korisno za sve prisutne bilo je i predstavljanje primjera dobre prakse njihovih kolega knjižničara iz cijele Hrvatske.

knjiznice3_mGost književne večeri 25. Proljetne škole školskih knjižničara bio je pjesnik  i dobitnik  Goranova vijenca za 2013. godinu Branko Čegec, koji je čitao svoju poeziju i pričao kako su nastajale njegove zadnje dvije knjige Zapisi iz pustog jezika i Pun mjesec u Istanbulu. Na Školi je predstavljena i knjiga Školski knjižničar autorica prof. dr. sc. Jasmine Lovrinčević i doc. dr. sc. Dinke Kovačević.

Knjižničari i knjižničarke ocijenili su vrlo kvalitetnim sadržaje i teme koji su prezentirani na 25. Proljetnoj školi školskih knjižničara, koju je vodila viša savjetnica za školske knjižničare Tamara Zadravec, te su jako korisnim za svoj profesionalni razvoj ocijenili rad u radionicama i na okruglim stolovima te prezentirana dobra iskustva rada svojih kolega knjižničara.

Predavanja i prezentacije s 25. Proljetne škole školskih knjižničara objavljujemo u dokumentu.

Predavanja i prezentacije (ZIP: 25. 99 Mb)

Izvor: http://www.azoo.hr

Comments are closed.