Međunarodni dan pismenosti
U vrijeme kada moramo iznova izmisliti svijet nade, pismenost je važnija nego ikad. Na ovaj Međunarodni dan, pozivam sve one koji su uključeni u obrazovanje da udvostruče svoja ulaganja i mobiliziraju sve svoje resurse kako bi oslobodili potencijal svakog pojedinca u službi zajedničkog svijeta.
– Audrey Azoulay, generalna direktorica UNESCO-a, povodom Međunarodnog dana pismenosti
Od 1967. godine se širom svijeta obilježava Međunarodni dan pismenosti kako bi se javnost podsjetila na važnost pismenosti kao pitanja dostojanstva i ljudskih prava i kako bi se program pismenosti unaprijedio prema pismenijem i održivom društvu. Unatoč postignutom napretku, izazovi pismenosti i dalje postoje: 773 milijuna odraslih ljudi širom svijeta ni danas nemaju osnovne vještine pismenosti.
Međunarodni dan pismenosti 2020. usredotočit će se na podučavanje i učenje pismenosti u COVID-19 krizi i šire, s naglaskom na ulogu odgajatelja i promjenu pedagogije. Tema će naglasiti učenje pismenosti u perspektivi cjeloživotnog učenja i stoga se uglavnom usredotočiti na mlade i odrasle.
Nedavna kriza COVID-19 oštar je podsjetnik na postojeći jaz između politike i stvarnosti: jaz koji je već postojao u doba prije COVID-19 i negativno utječe na učenje mladih i odraslih koji nemaju ili imaju nisku pismenost vještine i stoga se suočavaju s višestrukim nedostacima. Tijekom COVID-19 u mnogim su zemljama programi pismenosti odraslih izostali u početnim planovima odgovora na obrazovanje, pa je većina postojećih programa opismenjavanja odraslih suspendirana sa samo nekoliko tečajeva koji su se nastavili virtualno, putem TV-a ili radija ili na otvorenom prostorima. Kakav je utjecaj krize COVID-19 na odgojitelje i pismenost mladih i odraslih te na podučavanje i učenje? Koje su lekcije naučene? Kako možemo učinkovito pozicionirati učenje pismenosti mladih i odraslih u globalnim i nacionalnim odgovorima te u strategijama za fazu oporavka i izgradnje otpornosti?
Istražujući ta pitanja, Međunarodni dan pismenosti 2020. pružit će priliku za razmišljanje i raspravu o tome kako se inovativne i učinkovite pedagogije i metodologije poučavanja mogu koristiti u programima opismenjavanja mladih i odraslih za suočavanje s pandemijom i šire. Dan će također pružiti priliku analizirati ulogu odgajatelja, kao i učinkovite politike, sustave, upravljanje i mjere koje mogu podržati odgajatelje i učenje. Kroz virtualnu konferenciju, UNESCO će pokrenuti kolektivnu globalnu raspravu radi ponovnog zamišljanja podučavanja i učenja pismenosti mladih i odraslih u eri nakon COVID-19 prema postizanju SDG4.
izvor: UNESCO, International Literacy Day
izvor: World Literacy Foundation, International Literacy Day
Odgovori
Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.